recent posts

Drama sunda tentang persahabatan dan kepekaan sosial



persahabatan dan kepekaan sosial


1.          ieu teh isuk anu cerah. Mita sarta Doni,dua jalmi siswa kelas VII haturan uplek maos-maos buku Biologi di koridor sakola. Pasalna antos siang bade aya ulangan poean soca palajaran kasebat. Saterusna sumping Anggi,rencang maranehanana.
Anggi: “Mit,Don,kersaan kalintang maraneh duaan!”
Mita: “Iya atuh,pancen urang minangka siswa pan saleresna kedah diajar. Hehehe…”
Anggi: “Iya oge da. Eh unjukan-unjukan maraneh uninga henteu,aya murid anyar anu bade
              lebet ka kelas urang poe ieu.”
Doni: “Oh nya,saha ngaranna? Pameget atawa awewe?”
Anggi: “Lelaki,nanging kuring oge teu acan uninga saha ngaranna sarta sepertos naon
             rupina.”
[Bel sekolah berbunyi]

Mita: “Eh hayu lebet kelas!”
[Ketiganya memasuki ruang kelas. Ibu guru masuk bersama seorang murid baru.]
Ibu Guru: “selamat pagi,putra-putri. poe ieu urang kadatangan rerencangan anyar ti
                   Aceh,manehna bade barobah kaayaan rerencangan sekelas maraneh. Sumangga
                   nepangkeun salira anjeun,nak!” Ridwan

Ridwan: “selamat pagi,rerencangan-rerencangan. Jenengan kuring Muhammad Ridwan.
                  Kuring asalna ti Aceh.”
Mita       :  [berbisik pada Anggi] “Jauh kalintang nya,ti Aceh ngalih ka Bandung!” [Anggi hanya
                mengangguk tanda setuju]
Ibu Guru: “Ridwan,anjeun calik di pungkur Doni nya[menunjuk sebuah meja kosong]. Kanggo
                  samentara anjeun calik nyalira kapungkur margi jumlah siswa di kelas ieu ganjil.”
                  [Ridwan segera duduk di kursi yang disediakan]
Ibu Guru: “Ya mangga,ayeuna urang mimiti palajaran poe ieu. Bobor buku maraneh di
                     halaman 48….”
[Pelajaran pun dimulai]
2.        Anjog waktuna tabuh reureuh. Ridwan,anu teu acan ngabogaan rerencangan,cicing wae calik di korsina sambil menunduk. Rupina teu acan aya anu palay ngadeukeutan Ridwan. Sadaya siswa di kelas eta sungkan keneh sarta ngan palay mesem wae dina na tanpa wantun ngajak ngobrol langkung teras.


Doni: “Psst,Mit,Nggi,cobi tingali putra anyar eta,sorangan wae nya!” [berbisik pada Mita dan
            Anggi saat mereka baru kembali dari kantin]
Mita: “Ayo urang dekati wae.” [Ketiganya menghampiri Ridwan]
Anggi: “Hei,Ridwan. Kenalkeun,kuring Anggi,ieu Ridwan sarta Mita[menunjuk kedua temannya].”
            [Ketiganya duduk di sekeliling Ridwan]
Ridwan: “Hai,salam kenal.”

Doni: anjeun naha henteu jajan ka kantin?”

Ridwan: kuring Kuring candak bekel leeutan [pelan sekali, sambil tertunduk].”
Mita: “Oh kitu,kersaan kalintang anjeun,Wan!
 [Keempat siswa ini mulai terlibat obrolan ringan sehingga Ridwan merasa ditemani]
3.        Waktos tabuh mulih sakola,Ibu Guru nyauran Anggi sarta Doni anu bade mulih ka bumi.

Ibu Guru: “Anggi,Doni! dieu sakedap. Ibu palay nanyakeun hiji hal.”
[Anggi dan Doni menghampiri Ibu Guru]
Doni: “Ada naon,Bu?”

Ibu Guru: “Itu,kumaha laku-lampah Ridwan di kelas? Apakah manehna iasa membaur?”

Doni: “Dia rada antieum,Bu. Sarta seneng menunduk waktos wagel.”

Anggi: “Tadi di tabuh reureuh,urang duaan sarta Mita usaha ngadeukeutan na. Urang mengobrol
              cekap lami,manehna putra anu sae naha,ngan wae manehna sepertos rada kirang percanten
               salira sarta muram.”

Ibu Guru: “Hmm… kitu nya. Putra-putra,Ridwan nyaeta salah sahiji korban wilujeng tragedi
                    tsunami Aceh sababaraha sasih anu kaliwat. Kadua kolotna tiwas terhempas ombak.
                    Kiwari ngan kantun manehna sarta rai awewe na,Annisa. Annisa calik keneh di kelas 4
                    SD,di SD V dayeuh urang ieu.”

Anggi: “Ya Pangeran,abot pisan cocobi anu menimpanya…”
Ibu Guru: “Iya. Untungna,saurang mamang na cicing di Bandung ku kituna manehna sarta rai na
                   cicing di dieu. Maranehanana tergolong balarea prasejahtera,ku kituna Ridwan leres-leres
                   kedah ngahemat. Mamang na nyarios dina Ibu tadi isuk,manehna tak kersa masihan artos
                   jajan anu mahi keur Ridwan ku kituna Ridwan kedah bekel sangu saban dinten supados
                    henteu palay tuang di sakola.”

Doni: “Oh pantes wae tadi tabuh reureuh manehna henteu ka kantin.”


Ibu Guru: “Ya parantos,Ibu mung palay ngomong kitu. Maraneh berbaik-mangga kalawan na. Temani
                    anjeunna supados tak rumaos ngarasa tiiseun sarta teras berduka.”
[Anggi dan Doni pamit kemudian pulang]
4.         Di imahna,Doni teras menerus ngamanahan rerencangan anyarna,Ridwan. Ahirna manehna meunangkeun hiji ideu. Diwartoskeun na Anggi sarta Mita ngaliwatan SMS. Enjing poena di tabuh istirahat….

Doni: “Eh,maraneh ngabantun naon anu kuring ngomong kamari,pan?”

Mita: “Bawa atuh. Hayu urang dekati Ridwan.”

Anggi: “Ridwan,bolehkah urang tiluan tuang sareng anjeun?”
Ridwan: [kikuk dan kebingungan] “Eh, um.. boleh saja..”
5.       Doni,Anggi,sarta Mita kaluron bekel leeutan maranehanana. Katilu na oge ngabantun leeutan camilan kanggo dituang sareng-sami,tangtos wae Ridwan oge kabagian. Kalawan tuang sareng saban dinten,maranehanana ngaharepkeun iasa midamel Ridwan langkung marahmay. Sanggeus makan…

Ridwan: “hatur nuhun,rerencangan-rerencangan. Maraneh sae pisan ka kuring.”

Mita: “anjeun ieu unjukan naon,da? Urang pan rerencangan,wajar wae lamun urang silih
           bersikap sae.”

6.         Saprak eta Ridwan barobah kaayaan beuki kiat margi pangrojong rerencangan-rerencangan anyarna. Siswa-siswa sanes di kelas eta oge seueur anu ngagabung ngabantun bekel kanggo dituang sareng-sami dina tabuh reureuh. Suasana barobah kaayaan beuki nyenangkeun.

Data di ambil dari
Drama sunda tentang persahabatan dan kepekaan sosial Drama sunda tentang persahabatan dan kepekaan sosial Reviewed by Vikha Trivicika on September 15, 2019 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.