persahabatan
dan kepekaan sosial
1. ieu teh isuk anu cerah. Mita sarta
Doni,dua jalmi siswa kelas VII haturan uplek maos-maos buku Biologi di koridor
sakola. Pasalna antos siang bade aya ulangan poean soca palajaran kasebat.
Saterusna sumping Anggi,rencang maranehanana.
Anggi: “Mit,Don,kersaan kalintang
maraneh duaan!”
Mita: “Iya atuh,pancen urang
minangka siswa pan saleresna kedah diajar. Hehehe…”
Anggi: “Iya oge da. Eh
unjukan-unjukan maraneh uninga henteu,aya murid anyar anu bade
lebet ka kelas urang poe ieu.”
Doni: “Oh nya,saha ngaranna?
Pameget atawa awewe?”
Anggi: “Lelaki,nanging kuring oge
teu acan uninga saha ngaranna sarta sepertos naon
rupina.”
[Bel sekolah berbunyi]
Mita: “Eh hayu lebet kelas!”
[Ketiganya memasuki ruang kelas.
Ibu guru masuk bersama seorang murid baru.]
Ibu Guru: “selamat
pagi,putra-putri. poe ieu urang kadatangan rerencangan anyar ti
Aceh,manehna bade barobah
kaayaan rerencangan sekelas maraneh. Sumangga
nepangkeun salira anjeun,nak!” Ridwan
Ridwan: “selamat pagi,rerencangan-rerencangan. Jenengan kuring Muhammad Ridwan.
Ridwan: “selamat pagi,rerencangan-rerencangan. Jenengan kuring Muhammad Ridwan.
Kuring asalna ti Aceh.”
Mita : [berbisik pada Anggi] “Jauh kalintang nya,ti
Aceh ngalih ka Bandung!” [Anggi hanya
mengangguk tanda setuju]
Ibu Guru: “Ridwan,anjeun calik di
pungkur Doni nya[menunjuk sebuah meja kosong]. Kanggo
samentara anjeun calik
nyalira kapungkur margi jumlah siswa di kelas ieu ganjil.”
[Ridwan segera duduk di kursi
yang disediakan]
Ibu Guru: “Ya mangga,ayeuna urang
mimiti palajaran poe ieu. Bobor buku maraneh di
halaman 48….”
[Pelajaran pun dimulai]
2. Anjog waktuna tabuh reureuh. Ridwan,anu
teu acan ngabogaan rerencangan,cicing wae calik di korsina sambil menunduk.
Rupina teu acan aya anu palay ngadeukeutan Ridwan. Sadaya siswa di kelas eta
sungkan keneh sarta ngan palay mesem wae dina na tanpa wantun ngajak ngobrol
langkung teras.
Doni: “Psst,Mit,Nggi,cobi tingali
putra anyar eta,sorangan wae nya!” [berbisik pada Mita dan
Anggi saat mereka baru kembali dari
kantin]
Mita: “Ayo urang dekati wae.” [Ketiganya
menghampiri Ridwan]
Anggi: “Hei,Ridwan.
Kenalkeun,kuring Anggi,ieu Ridwan sarta Mita[menunjuk kedua temannya].”
[Ketiganya duduk di sekeliling Ridwan]
Ridwan: “Hai,salam kenal.”
Doni: anjeun naha henteu jajan ka kantin?”
Ridwan: kuring Kuring candak bekel leeutan [pelan sekali, sambil tertunduk].”
Doni: anjeun naha henteu jajan ka kantin?”
Ridwan: kuring Kuring candak bekel leeutan [pelan sekali, sambil tertunduk].”
Mita: “Oh kitu,kersaan kalintang
anjeun,Wan!
[Keempat siswa ini mulai terlibat obrolan
ringan sehingga Ridwan merasa ditemani]
3. Waktos tabuh mulih sakola,Ibu Guru
nyauran Anggi sarta Doni anu bade mulih ka bumi.
Ibu Guru: “Anggi,Doni! dieu sakedap. Ibu palay nanyakeun hiji hal.”
Ibu Guru: “Anggi,Doni! dieu sakedap. Ibu palay nanyakeun hiji hal.”
[Anggi dan Doni menghampiri Ibu
Guru]
Doni: “Ada naon,Bu?”
Ibu Guru: “Itu,kumaha laku-lampah Ridwan di kelas? Apakah manehna iasa membaur?”
Doni: “Dia rada antieum,Bu. Sarta seneng menunduk waktos wagel.”
Anggi: “Tadi di tabuh reureuh,urang duaan sarta Mita usaha ngadeukeutan na. Urang mengobrol
Ibu Guru: “Itu,kumaha laku-lampah Ridwan di kelas? Apakah manehna iasa membaur?”
Doni: “Dia rada antieum,Bu. Sarta seneng menunduk waktos wagel.”
Anggi: “Tadi di tabuh reureuh,urang duaan sarta Mita usaha ngadeukeutan na. Urang mengobrol
cekap lami,manehna putra anu sae
naha,ngan wae manehna sepertos rada kirang percanten
salira sarta muram.”
Ibu Guru: “Hmm… kitu nya. Putra-putra,Ridwan nyaeta salah sahiji korban wilujeng tragedi
Ibu Guru: “Hmm… kitu nya. Putra-putra,Ridwan nyaeta salah sahiji korban wilujeng tragedi
tsunami Aceh sababaraha sasih anu kaliwat.
Kadua kolotna tiwas terhempas ombak.
Kiwari ngan kantun manehna
sarta rai awewe na,Annisa. Annisa calik keneh di kelas 4
SD,di SD V dayeuh urang
ieu.”
Anggi: “Ya Pangeran,abot pisan cocobi anu menimpanya…”
Anggi: “Ya Pangeran,abot pisan cocobi anu menimpanya…”
Ibu Guru: “Iya. Untungna,saurang
mamang na cicing di Bandung ku kituna manehna sarta rai na
cicing di dieu. Maranehanana
tergolong balarea prasejahtera,ku kituna Ridwan leres-leres
kedah ngahemat. Mamang na nyarios dina Ibu
tadi isuk,manehna tak kersa masihan artos
jajan anu mahi keur Ridwan
ku kituna Ridwan kedah bekel sangu saban dinten supados
henteu palay tuang di
sakola.”
Doni: “Oh pantes wae tadi tabuh reureuh manehna henteu ka kantin.”
Doni: “Oh pantes wae tadi tabuh reureuh manehna henteu ka kantin.”
Ibu Guru: “Ya parantos,Ibu mung
palay ngomong kitu. Maraneh berbaik-mangga kalawan na. Temani
anjeunna supados tak rumaos
ngarasa tiiseun sarta teras berduka.”
[Anggi dan Doni pamit kemudian pulang]
4. Di imahna,Doni teras menerus
ngamanahan rerencangan anyarna,Ridwan. Ahirna manehna meunangkeun hiji ideu.
Diwartoskeun na Anggi sarta Mita ngaliwatan SMS. Enjing poena di tabuh
istirahat….
Doni: “Eh,maraneh ngabantun naon anu kuring ngomong kamari,pan?”
Mita: “Bawa atuh. Hayu urang dekati Ridwan.”
Anggi: “Ridwan,bolehkah urang tiluan tuang sareng anjeun?”
Doni: “Eh,maraneh ngabantun naon anu kuring ngomong kamari,pan?”
Mita: “Bawa atuh. Hayu urang dekati Ridwan.”
Anggi: “Ridwan,bolehkah urang tiluan tuang sareng anjeun?”
Ridwan: [kikuk dan kebingungan] “Eh,
um.. boleh saja..”
5. Doni,Anggi,sarta Mita kaluron bekel
leeutan maranehanana. Katilu na oge ngabantun leeutan camilan kanggo dituang
sareng-sami,tangtos wae Ridwan oge kabagian. Kalawan tuang sareng saban
dinten,maranehanana ngaharepkeun iasa midamel Ridwan langkung marahmay.
Sanggeus makan…
Ridwan: “hatur nuhun,rerencangan-rerencangan. Maraneh sae pisan ka kuring.”
Mita: “anjeun ieu unjukan naon,da? Urang pan rerencangan,wajar wae lamun urang silih
Ridwan: “hatur nuhun,rerencangan-rerencangan. Maraneh sae pisan ka kuring.”
Mita: “anjeun ieu unjukan naon,da? Urang pan rerencangan,wajar wae lamun urang silih
bersikap sae.”
6. Saprak eta Ridwan barobah kaayaan beuki kiat margi pangrojong rerencangan-rerencangan anyarna. Siswa-siswa sanes di kelas eta oge seueur anu ngagabung ngabantun bekel kanggo dituang sareng-sami dina tabuh reureuh. Suasana barobah kaayaan beuki nyenangkeun.
6. Saprak eta Ridwan barobah kaayaan beuki kiat margi pangrojong rerencangan-rerencangan anyarna. Siswa-siswa sanes di kelas eta oge seueur anu ngagabung ngabantun bekel kanggo dituang sareng-sami dina tabuh reureuh. Suasana barobah kaayaan beuki nyenangkeun.
Data di ambil dari
Drama sunda tentang persahabatan dan kepekaan sosial
Reviewed by Vikha Trivicika
on
September 15, 2019
Rating:
No comments: